oktober 6, 2022

Nettnord.no

Næringsnett Nord-Troms

Den effektive øvelsen valgt av dronning Letizia for å tone armene hennes

Den effektive øvelsen valgt av dronning Letizia for å tone armene hennes

Som alle kongelige, den Dronning Letizia hun har en høy offentlig eksponering, noe som tvinger henne til alltid å se upåklagelig ut. Selvkrevende viser han seg også å være i bedre form hver gang, noe som innebærer å gjennomføre et nøye kosthold og en krevende treningsrutine. Lydig mot reglene i kongehuset lar han ikke bena vise seg utover knærne. Derfor velger han vanligvis ermeløse plagg, som viser resultatet av timene hans i treningsstudioet i hennes tonede armer at, i noen medier sammenligner de allerede med Madonnas.

En av øvelsene dronningen praktiserer disiplinert er den krølle biceps, i alle versjoner. Det er en populær og enkel øvelse som, ved å strekke ut og bøye armen, gir lett synlige resultater. «Hvis det gjøres teknisk bra, krøller biceps seg er en av de mest effektive øvelsene for forsiden av armen. Hvor lang tid tar det å se effekten? Det avhenger mye av hvor mange ganger du trener, alltid huske på at du må ha tjuefire timer med muskelrestitusjon», forklarer han til NASJONEN den profesjonelle treneren William Sardi (@guillermosardi).

Letizia velger vanligvis ermeløse plagg, som viser resultatet av timene hennes i treningsstudioet på de tonede armene.Instagram: @casareal_espana

Biceps virker i sammentrekningen av armen Variasjoner? For å legge til motstand og styrke, kan utføres med manualer, med strikk eller motstandsbånd, med en flat stang eller med en W-stang. «For å gjøre det med din egen vekt, henger personen fra en fast stang og bøyer armene og senker sakte. De skal ikke være raske bevegelser. De er trege og innesluttet, frem og tilbake. Som alt dynamisk eller isotonisk arbeid, bevegelsen Den har to deler: den konsentriske delen, som oppstår når man bøyer armen, og den eksentriske delen, når den er forlenget.. Den eksentriske fasen må tas i betraktning for å regulere hastigheten på øvelsen, sier professoren.

READ  PAN ba SCJN om å stoppe den "svært dyre" konsultasjonen av AMLO for tilbakekall av mandat

Selv om det er en enkel øvelse, for nybegynnere treneren anbefaler å begynne å trene krølle av biceps sitter på en benk med ryggstøtte på 90 °, holde midjen og ryggen godt støttet og med mageområdet alltid sammentrukket. «Når holdningen er mestret, gjør øvelsen med en belastning som gjør at den kan utføres riktigså kan du gå til stående stilling, med det ene benet fremover og det andre bak -begge bøyd-, trekker sammen baken og magen, for å fikse korsryggen, så den ikke blir skadet,» råder han.

Letizia viser seg å være i bedre form, noe som innebærer å gjennomføre et nøye kosthold og en krevende treningsrutine
Letizia viser seg å være i bedre form, noe som innebærer å gjennomføre et nøye kosthold og en krevende treningsrutineInstagram: @casareal_espana

Rettferdig en av de vanligste feilene i gjennomføringen av øvelsen i stående stilling er, når styrken i muskelen er oppbrukt, å begynne å belastning med korsryggen. Deretter utføres en vipping av stammen forover og bakover. Dette må unngås for ikke å skade deg selv.

Når det gjelder serien krølle biceps“en kvinne når hun jobber med manualer og har armen som har Letizia, bruker kanskje mellom fire og seks kilo, og må utføre mellom fire og seks sett med ti til tolv repetisjoner. Alltid råder teknikken over belastningen. Det betyr at det er mye bedre å jobbe med mye teknikk og ikke med mye belastning for å mobilisere alle vinklene i muskelen”, forsikrer fagmannen som i tillegg understreker viktigheten av å inkludere en pause, mellom 45 sekunder. og to minutter, nødvendig for at muskelen skal komme seg.

Kong Felipe VI (l) og dronning Letizia (d) på Las Canteras-stranden under deres besøk i Las Palmas de Gran Canaria
Kong Felipe VI (l) og dronning Letizia (d) på Las Canteras-stranden under deres besøk i Las Palmas de Gran CanariaEFE

For å komplementere muskelbyggingen til armene, «kan du ta triceps dip, som er armens ekstensormuskel. kan også gjøres armhevinger og sidehevinger med manualermed vektstang eller med motstandsbånd, legger han til.

READ  Orkaner kan nå større omfang, ifølge ekspert

Guillermo Sardi understreker viktigheten av å gjennomføre en riktig næring og en treningsrutine overvåket av en profesjonell riktig holdning for å unngå skade. Noe som sikkert dronning Letizia strengt tatt overholder.