januar 24, 2022

Nettnord.no

Næringsnett Nord-Troms

Dette er 6 kreative måter å forvandle øvelsene dine på

Dette er 6 kreative måter å forvandle øvelsene dine på

(CNN) – De fleste vet at trening er bra for helsen, både fysisk og psykisk. Men å holde seg motivert, spesielt i det lange løp, kan være en kamp. Jada, du kan være spent på å trene for 5K eller 10K, men når løpet er over, kan interessen for løping raskt avta. Eller du er kanskje gal etter den nye spinnklassen din, for så å bli lei av den etter noen uker.

Å kjede seg med trening er normalt. EN nylig studie National Institutes of Health fant at kjedsomhet med sportsaktiviteter er en dominerende følelse blant amatører, høyskoler og til og med profesjonelle idrettsutøvere.

Folk blir lei av sitt rutiner trening fordi enhet-kroppen er som en Jack Russell terrier, sa Dr. Dan O’Neill, en sportspsykolog og ortopedisk kirurg basert i Plymouth, New Hampshire. “Du bør alltid gi ham nye utfordringer, nye bidrag, nye ideer, nye leker, nye treningsklær: nytt, nytt, nytt.”

Dette betyr at å variere treningsøktene dine er avgjørende for å holde deg motivert, sa O’Neill. Og nå som kalenderen har snudd til et nytt år, er det den perfekte tiden for å injisere litt kreativitet i treningsopplegget ditt. Her er seks måter å komme i gang på.

Viktig merknad: Rådfør deg med legen din før du starter et nytt treningsprogram. Stopp umiddelbart hvis du føler smerte.

Lag et ord eller bilde med treningsruten din

Løpere sporer ofte ruter gjennom bygater som lager et ord eller bilde, og bruker deretter en GPS-enhet til å “tegne” det mens de løper. Du kan gjøre det samme, enten din favorittøvelse er løping, turgåing eller sykling.

Først laster du ned en treningsapp på mobiltelefonen, smartklokken eller treningssporeren. Noen alternativer er Nike + Run Club, Strava Training og Runtastic. Tegn deretter favorittmeldingen din (HOPE!) eller bilde (for eksempel et hjerte eller en hund) på nettet, ved å bruke et kartverktøy som Map My Run.

Løpere sporer ofte ruter gjennom bygater som skaper et ord eller bilde

På denne måten vet du nøyaktig hvor du skal dra. Når du er klar til å gå ut, ikke glem å starte enhetens GPS-tracker. Sørg deretter for å stoppe sporingen og lagre kunstverket slik at du kan dele det med andre.

READ  12 nye grader og 16 master i helsevitenskap

Ikke sikker på hvilket bilde eller budskap du skal lage? Du kan alltid følge kunstneriske ruter som andre har laget og delt i applikasjonene. Noen er imponerende komplekse og kan kreve flere utflukter for å gjennomføre. Men det er en del av moroa.

Bli med i en gratis treningsgruppe

Mange lokalsamfunn tilbyr gratis treningsmuligheter. Fitness in the Park er en sommeraktivitet som har vært i drift i New York State i et tiår. Alle er velkommen til å besøke en av 18 forskjellige parker og delta i Pilates, Zumba, kickboksing og mer.

I Washington, DC, arrangerer Golden Triangle Business Improvement District TriFit i de varmere månedene, en serie gratis kveldstreninger holdt på Farragut Square. Og på 53 steder rundt om i verden deltar gjennomsnittlig 4200 personer i uken på Project November-trening gjennom året.

Mange lokalsamfunn tilbyr gratis treningsmuligheter.

November-prosjektets treningsøkter inkluderer løping, trappklatring, hopping, kroppsvektøvelser og kretsløp, sammen med sprø krumspring. En Halloween-trening med November Project-gruppen i Madison, Wisconsin, innebar å kaste gresskar rundt med en partner; andre spesifikke øvelser relatert til Uno-kortene du valgte. Deltakerne varierte i alder fra 10 til over 70, sa medleder Aaron Cahn, og 40 til 100 personer deltok regelmessig på gruppens økter onsdag og fredag ​​morgen.

Gruppens kameratskap har fått 38 år gamle Austin Frion til å komme tilbake i omtrent syv år. “Det beste er å få en partner du ikke kjenner eller henge med en du kjenner,” sa Frion. “Det er alltid inkluderende og veldig gøy.”

Danse

Dans virker ikke som en øvelse for mange mennesker, og derfor er det alltid et populært valg. Det er også noe du kan gjøre hvor som helst, med all slags musikk. Salsa, jazz, hip-hop, alt fungerer.
Monica Monfre, en sertifisert yogalærer basert i Scantlebury, Massachusetts, studerte dans på college. For å holde yogaelevene engasjerte opprettet hun Dance to Flow, en klasse som begynner med 25 minutter med koreografert dans og går videre til 25 minutter med hip-åpnende yoga-flow.

READ  De bekrefter den beste tiden å sove på
Hvis du bare har tid til å gjøre én øvelse hver dag, prøv denne 2:30

“Treningen gir mulighet for et kreativt aspekt og meditasjon på samme tid,” sa han. “Mange kommer fordi det er en mulighet til å prøve noe annerledes, samt å danse i et rom uten fordommer.”

Registrer deg for et nytt arrangement for deg

Jada, du kan kjøre 5K. Men hvorfor ikke prøve målretting? Denne sporten med tidsbestemt seiling krever at du bruker detaljerte kart for å finne oransje og hvite flagg som er skjult i avsidesliggende parker eller terreng. Arrangementet er tidsbestemt, så folk jogger eller går ofte fra ett flagg til et annet. Løp som Tough Mudder involverer hinderfylte løpsruter, der teamarbeid oppmuntres slik at alle ender opp med seier.

Og adventure racing kombinerer orientering med ulike idretter, vanligvis fotturer, sykling og roing, og noen ganger et overraskende hinder, for eksempel en taubane eller en klatrevegg.

Ta parkourtimer

Parkour er en del av en ikke-konkurrerende sport, en del av kunsten og en del av en treningsdisiplin. Opprettet i Frankrike på 1980-tallet, er formålet å hjelpe folk med å overvinne hindringer som finnes i et urbant eller naturlig miljø gjennom hopping, svinging og andre bevegelser. Tenk å gå over en lav støttemur eller hoppe over en bekk fra stein til stein. Bevegelser som disse er vanligvis intuitive.

5 øvelser for deg som bruker mye tid på å sitte 9:15

Men legg til litt fart og kreativitet, og din neste fottur kan finne deg å hoppe på en benk, ta trinn to om gangen og løpe langs kanten av fortauet. Mens de prangende parkour-bevegelsene best forsøkes etter instruksjon og mye trening, er det mange enkle trekk som de fleste kan mestre.

READ  Hodeskallen til 'Dragon Man' oppdaget i Kina kan være en ny menneskeart Vitenskap og teknologi nyheter

Traff veien

Hvis reise motiverer deg, bestill en retreat eller treningsleir på et fascinerende sted. Nike driver en langrennsleir i stor høyde i Colorado Springs, Colorado, mens et luksuriøst tur- og velværetilfluktssted venter i Canadas naturskjønne British Columbia-provins.

Du kan også se etter kule klasser når du er ute av byen, som geiteyoga og flygende trapestimer.

Uansett hva du velger å gjøre, sa O’Neill at det er viktig å huske disse fire grunnleggende konseptene innen idrettspsykologi: ikke snakk negativt; bare det å møte opp er viktig; du vil føle deg bedre etter trening; og gå ut.

“Enhver tid med Mother Nature er godt brukt,” sa O’Neill. “Og hun er lett den største motivatoren gjennom tidene.”

Melanie Radzicki McManus er en frilansskribent som spesialiserer seg på fotturer, reiser og trening.