Nettnord.no

Næringsnett Nord-Troms

Filmanmeldelse – Kommende

Forrådt | Filmanmeldelse

13. mai 2021

Avatar

Med mengden av andre verdenskrigs dramaer kan man noen ganger glemme at dette var virkelige menn som ble tvunget til å tåle de grusomhetene som ble pålagt dem av nazistene i hele Europa. Regissør Eric Svensson Forræderi Dette intime, men feilaktige stykket lykkes med å minne publikum om den katastrofale innvirkningen av naziregimet på utallige liv.

Filmskaperen retter sin visjon mot den norske og virkelige Brad-familien som nylig flyktet til Oslo for å unngå forfølgelse i Litauen. Deres nye liv går bra: Charles (Jacob Aftebro) gjør seg bemerket som bokser, og er forlovet med drømmekvinnen (Christine Guzat Thorpe), faren hans (Michaelis Cautsz Tzogianakis) gjør det bra, og han har en familie nær bånd med andre. Men denne gleden slukkes når nazistene raskt invaderer landet. Det tok ikke lang tid før de mannlige medlemmene av familien ble arrestert og ført til fangeleiren i Berg, hvor de gjenværende slektningene ble etterlatt, uten å vite hva som ville skje med deres nærmeste når de fortsetter å møte daglige overgrep hjemme.

Svenssons film handler om en familiesplitt, og han forstår viktigheten av båndet mellom disse karakterene. Når kunstnere (spesielt Aftebro, Thorpe og Kauts Tozianakis) hopper på hverandre fantastisk, blir det lagt ned mye innsats i den første innsatsen for å understreke deres intimitet. Også når deres vanskeligheter begynner, fungerer Brad-mennene i fangeleiren som korte gnister av maktesløshet og håp når de deler latter sammen. En trist orkesterpartitur, smerter forsiktig, trekker hjerterytmen og gir en klar appell til de mange avbildede begivenhetene. Å bruke stillhet under en trist slutt er også en veldig effektiv måte å la scenens realitet bli nedsenket.

READ  Mysteries Roundup i februar: Familier, hemmeligheter er viktige i disse fangede sidesvingene Kunst

Selv om Forræderi Når du avslutter et nyttig notat, er filmen ikke uten komplikasjoner. Det er åpningsmarginene som har mest kjærlighet i klisjeen மற்றும், og de snublede tomtene gjør det å se på forskjellige nye spillere hodepine. Til tross for den tett strikkede hovedrollen, har ikke Svensson klart å bringe noe spesielt nytt eller vesentlig til bordet. Kort oppsummert, Forræderi En vellaget film med en unik skuespiller som ikke kan stå alene fra mengden.

Andrew Murray

Forræderi 10 publiseres digitalt etter behovTh Mai 2021.

Sjekk traileren for dette Forræderi Her: