november 28, 2022

Nettnord.no

Næringsnett Nord-Troms

Indisk burpee: den ideelle treningen for personer over 50, som øker stoffskiftet og hjelper til med å forbrenne kroppsfett

Indisk burpee: den ideelle treningen for personer over 50, som øker stoffskiftet og hjelper til med å forbrenne kroppsfett

De burpee Det er en øvelse som allerede er innarbeidet i mange av de mest krevende fysiske rutinene. Imidlertid deres variant født i India legger til fordeler som kan utnyttes etter 50 årnår ubalansen av hormoner krever aktiviteter som bidrar til å øke pulsen for å bli kvitt kroppsfett mer effektivt.

Hva består den av? «For å starte treningen må du stå med hendene i skulderbreddes avstand; hender og føtter beveger seg ikke en omvendt V lages med kroppen. Gå deretter tilbake til plankeposisjonhvor hyperekstensjon av ryggraden oppstår», forklarer han til NASJONEN den profesjonelle treneren William Sardi.

Etter fylte femti, krever ubalansen av hormoner aktiviteter som bidrar til å øke hjertefrekvensen for å eliminere kroppsfett mer effektivtunsplash

I motsetning til burpee klassisk, i dette tilfellet det unngås dytt opp, «gjør en hyperekstensjon av ryggraden og går tilbake til plankeposisjonen. Den originale indiske burpee Han har verken flexoextension av armer eller hopp. Det er forskjellen”, presiserer treneren.

Denne varianten resulterer en veldig komplett øvelse som bidrar til å generere mer kardiovaskulær utholdenhet, styrke, smidighet og koordinasjon. Den kommer fra India: brukes av brytere for å forbedre sin fysiske tilstand. «Det anbefales å gjøre så mye som mulig til du når utmattelsesfasen. Så blir det en pause og så gjenopptas øvelsen, sier Sardi.

Det har kardiovaskulære fordeler, siden øker aerob utholdenhet og styrke, spesielt armersete, skuldre og mage. Gjør det også kontinuerlig, i form av HIIT, få fart på stoffskiftet, som gir en svært høy kaloriforbrenning og oksiderer fett under hvile. «Det kan sammenlignes med sprint -kortdistanseløp med maksimal hastighet- fra femti til hundre meter. I tretti minutter -brøker, ikke fulgt- av hinduistiske burpees godt utført og i et godt tempo, kan du komme til å brenne mellom tre hundre og fire hundre kalorier. Dermed aktiveres alle hormonene mens du sover, og det får en til å oksidere mer fett”, forklarer fagmannen.

READ  Cecar og vitenskapsdepartementet gjennomfører et prosjekt om ungdomsgraviditet | DET UNIVERSALE

Det er ikke for alle: personen må ha en trening midt oppe. «En nybegynner kan starte med planker eller dytt opp å utvikle, først, armstyrke. må være overvåket av en profesjonell å lære ham å gjøre alle bevegelsene riktig. Hvis øvelsen er dårlig utført, kan det være problemer i korsryggen eller skuldrene, advarer Sardi.

På tretti minutter -brøkdeler, ikke fulgt- av indiske burpees godt utført og i et godt tempo, kan du forbrenne mellom tre hundre og fire hundre kalorier
På tretti minutter -brøkdeler, ikke fulgt- av indiske burpees godt utført og i et godt tempo, kan du forbrenne mellom tre hundre og fire hundre kalorierunsplash

Den fysiske treneren legger til at siden bevegelsen av krysspassformtil burpee har blitt lagt til dytt opp (flexoekstensjon av armer), knebøyvendingen og krafthoppet. «Det aktiverer stoffskiftet enda mer. Men det må overvåkes for å unngå store komplikasjoner i korsryggen. Meg Jeg vil ikke anbefale det til personer som har discopatier på nivå med ryggradennoe problem med rotatorcuff eller lambrum i skulderen», avslutter han.

Bli kjent med The Trust Project