oktober 24, 2021

Nettnord.no

Næringsnett Nord-Troms

maten du ikke kan gå glipp av

maten du ikke kan gå glipp av

I dette tilfellet, for vegetariske eller veganske mennesker, kan komplette proteiner dannes med belgfrukter og frokostblandinger. I tillegg må vi innlemme fiber, vitaminer og mineraler som kommer fra frukt og grønnsaker. Sunt fett som kommer fra nøtter, avokado, frø, vegetabilske oljer, oliven.

tørket frukt.jpg

Lavere etterspørsel og høyere høst forårsaker et overforbruk.

Pixabay

Ernæring innebærer igjen å kjenne oss selv, ikke bare å vite hva vi skal spise fordi det er mer næringsrikt eller ikke. Går for Helse fysisk og psykisk. Det er viktig å ha et godt kosthold for å forebygge sykdommer begge deler fysisk så vel som psykisk og ha en bedre livskvalitet for alle stadier.

Med respekt for myter og sannheter Om restriktive dietter tror jeg de er døren til å utvikle en spiseforstyrrelse for de som er sårbare. Virkeligheten er at de ikke er bærekraftige over tid, det er ingen glede, sosialt liv eller følelser blir ikke tatt i betraktning, og de genererer en deregulering av hva som er sult- og metthetsløpet, noe som utløser mangel på matkontroll. Det er viktig å forstå at det er bevis på alt dette som beviser det.

fysisk aktivitet 1200.jpg

Pixabay

Det er ikke bra å gå på dietter – med mindre det er et spesifikt kosthold på grunn av en patologi – siden det ikke er sunt å begrense mat. Begrensning av kalorier, næringsstoffer og nytelse fører til at nevrotransmittere som påvirker følelser, glede og humør og søvn blir deregulert. Hva mer, Hvis du gjør et restriktivt kosthold, kan det føre til overspenning og en rebound -effekt, noe som kan føre til flere spiseforstyrrelser.

READ  Kinas Mars Rover tar sin første tur til overflaten av den røde planeten Vitenskap og teknologi nyheter

Lic. I ernæringsspesialist i spiseforstyrrelser (MN 7888 / MP 3196) IG: @nutrition.ag