oktober 6, 2022

Nettnord.no

Næringsnett Nord-Troms

On a fitball: den avanserte øvelsen som Mark Wahlberg utfører for å vise frem perfekte magemuskler

On a fitball: den avanserte øvelsen som Mark Wahlberg utfører for å vise frem perfekte magemuskler

Med en perfekt definert mage og en veldig god fysisk form, Mark Wahlberg trener hardt i mange år og regnes som en sprek person -som trene, spise sunt og ta vare på helsen din-. Din treningsrutine og ditt lave kroppsfett avslører faste, velarbeidede muskler.

Hans skulpturerte underliv lar skuespilleren opptre vanskelig å gjøre øvelser hos personer som ikke har treningsnivået sitt. På Instagram-kontoen hans (@Mark Wahlberg) han blir sett på en sit-up på en fitball eller sveitsisk ballfestet til et motstandsbånd.

Øvelsen involverer alle kjerne. På denne måten, trener hele forlengelsen av bukveggen: rett, tverrgående, skrå, nedre og øvre. I tillegg, «ved å opprettholde isometrisk spenning med båndene, oppnår dorsalarbeidet skulderstabilitet som lar deg opprettholde balansen på ballen,» forteller han NASJONEN den profesjonelle treneren William Sardi.

On a fitball: den avanserte mageøvelsen som Mark Wahlberg utfører

For å oppnå den «pakken med magemuskler» som Wahlberg har du må jobbe med andre typer øvelser som dynamisk og hypopressiveder pusten blir relevant. For å få sixpack av skuespilleren og produsenten, i tillegg du må ta hensyn til kostholdet. Husk alltid det «magen lages på kjøkkenet, baken på treningsstudioet»Sardi bemerker.

Wahlberg, uten tvil, opprettholder et veldig planlagt og balansert kosthold, veiledet av en ernæringsfysiolog. «Wahlberg, med antall år han har trent, Du må ha oppnådd en endring av vaner som lar deg opprettholde den nåværende muskelmassen. La oss huske på at han er over femti år gammel, og at menn, fra de er førti, begynner å miste testosteron, noe som gjør det vanskelig å opprettholde den muskelmassen”, fremhever Sardi.

Mark Wahlberg deler bilder på sine sosiale nettverk der han avslører sine markerte muskler, produktet av hard trening og sunn matInstagram: @markwahlberg

Uten tvil, for å bli tydelig, I tillegg til å ha en slank kropp, må magemusklene trenes skikkelig.. Fagpersonen foreslår å starte opplæringen av sixpack arbeider etter muskelgrupper, hånd i hånd med en profesjonell som vil indikere hvordan du skal utføre øvelsene og dosene for å oppnå målet. For dette «det er en progresjon av forskjellige typer magemuskler. En nybegynner kan starte med dynamiske crunches til arbeid med rectus, obliques eller tverrgående abdominals, gjør de repetisjonene han kan holde – det kalles å jobbe mot muskelsvikt. Dette klarer å øke lokal muskulær motstand. Etter hvert som du går gjennom treningsnivået, plater kan legges til og til slutt hypopressive hvilke magemuskler er vanskeligst å lokalisere, forklarer han.

READ  Forsoningsuken ble avsluttet ved Det juridiske og samfunnsvitenskapelige fakultet

For å utføre dynamiske crunches, gjenta tre til seks sett til feil. For rectus, «Jeg anbefaler følgende øvelse: dorsal decubitusmed bena bøyd i nitti grader og lener seg på en stol hvis det er en nybegynner, og uten å støtte dem hvis det er et avansert nivå, med hendene bak hodet og haken til brystet, stiger så langt styrken gir, bringer pannen til knærne og går tilbake til støtte. Hvil så, siden pausen er like viktig som arbeidet. Du må ha ca ett til to minutters pauselegger Sardi til. Hvis mulig, legg til vekt: en skive på fem kilo eller en hantel på tre kiloalltid avhengig av den fysiske tilstanden til personen og treningsstadiet de er i.

Når det gjelder planker eller isometriske øvelser for han kjerne, indikerer læreren å holde i ti sekunder, for nybegynnere, og deretter gå videre til tjue. «Når de tretti sekundene til minuttet er mestret, varianter kan introduseresfor eksempel dynamiske planker, med forlengede armer, lange eller korte. Jeg foreslår nok repetisjoner uten å gå over et minuttmed forskjellige typer tallerkener», anbefaler han.