august 13, 2022

Nettnord.no

Næringsnett Nord-Troms

Syv naturlige rettsmidler for å eliminere det

Gass dannes i tykktarmen (tykktarmen) når bakterier fermenterer karbohydrater (fiber og noe stivelse og sukker) som ikke fordøyes i tynntarmen, ifølge Mayo Clinic, en ideell organisasjon dedikert til klinisk praksis, utdanning og forskning.

På samme måte indikerer denne porten at mellom Andre ernæringsmessige faktorer som kan bidra til økt flatulens I fordøyelsessystemet inkluderer de:

  • kullsyreholdige drikker, Som for eksempel brus og øl som øker gassen i magen.
  • matvanerÅ spise for raskt, drikke gjennom et sugerør, tygge tyggegummi, suge på godteri eller snakke mens du tygger får deg til å svelge mer luft.
  • fibertilskudd Inneholder psyllium kan øke gassen i tykktarmen.
  • sukkererstatningerEller kunstige søtningsmidler, som sorbitol, mannitol og xylitol, som finnes i noen sukkerfrie matvarer og drikker og kan forårsake overflødig gass i tykktarmen.

Dermed avslørte portalen Salud 180 syv midler for å bli kvitt tarmgass.

  • Den første er ingefærte, et krydder med helbredende egenskaper som hjelper fordøyelsen.
  • Den andre anbefalingen er å spise papaya, siden denne frukten er ideell for å bekjempe forstoppelse, siden den er høy i fiber.
  • Et annet forslag er å drikke ananasjuice, da det setter fart på stoffskiftet og fjerner giftstoffer fra kroppen.
  • Han påpekte at det er best å ta to spiseskjeer eplecidereddik i et glass vann før hvert måltid, da dette hjelper fordøyelsen.
  • Den femte anbefalingen er å drikke varmt vann med sitron, da det kan bidra til å lindre forstoppelse.
  • Det nest siste forslaget er kamillete, siden denne planten er kjent for å lindre magesmerter.

Til slutt anbefales det å drikke myntete, da det hjelper fordøye maten og reduserer gassdannelse.

READ  Hvordan forhindre Beijing i å mobbe? Bli kvitt Prada -poser

På den annen side, for å unngå overflødig gass, kan en person gjøre følgende:

  • Unngå visse matvarer. Matvarer som vanligvis forårsaker gass inkluderer bønner, erter, linser, kål, løk, brokkoli, blomkål, fullkornsmat, sopp, litt frukt, øl og annen brus. Det anbefales å fjerne én mat om gangen for å se om gassen blir bedre.
  • Les etikettene. Hvis meieriprodukter ser ut til å være et problem, kan personen ha en viss grad av laktoseintoleranse, så vær oppmerksom på hva du spiser og prøv lavlaktose- eller laktosefrie varianter. Noen av de ufordøyelige karbohydratene som finnes i sukkerfrie matvarer (sorbitol, mannitol og xylitol) kan forårsake økt gass.
  • Reduser inntaket av fet mat. Fett bremser fordøyelsen og gir maten mer tid til å gjære.
  • Reduser midlertidig inntaket av fiberrik mat. Fiber har mange fordeler, men mange fiberrike matvarer er også gode gassprodusenter. Etter å ha fjernet dem fra dietten, legg sakte fiber til dietten.
  • Prøv en reseptfri behandling. Noen produkter kan hjelpe til med fordøyelsen av mat, og mange tror at disse produktene fungerer.

På samme måte bemerket MedlinePlus, US National Library of Medicine, at følgende tips kan bidra til å forhindre gass:

  • Tygg maten godt.
  • Ikke spis belgfrukter eller kål.
  • Unngå mat som er rik på vanskelig fordøyelige karbohydrater. Disse kalles FODMAPs og inkluderer fruktose (fruktsukker).
  • Unngå laktose.
  • Ikke drikk kullsyreholdige drikker.
  • Ikke tygg tyggegummi.
  • Spis sakte.
  • Slapp av mens du spiser.
  • Gå i 10 til 15 minutter etter å ha spist.